promotional-pens-to-hand-outAlla företag vill synas på olika sätt för att få ut information om att de finns, vilka tjänster eller varor de säljer och hur man får tag i dem. Många företag är med och ställer ut på mässor och events. För att underlätta för besökarna att komma ihåg allt de ser, kan de ta anteckningar med reklampennor som företag kan dela ut. Detta blir en win-win situation där besökarna upplever det som serviceinriktat att det delas ut pennor, man får en positiv känsla då man använder pennan och företaget som delade ut pennan sprider sin logga.

Efter att mässan eller eventet tagit slut, packas allt ihop och alla företag återvänder till sin hemort, men pennorna de har delat ut sprids nu över stor yta, kanske hela landet. Många av besökarna på mässan tar med sig pennorna hem eller till sitt jobb. Där använder de pennorna och varje gång de ser pennan blir de påminda om vilket företag det var, som var så serviceminded att de delade ut pennor. Om pennorna dessutom sprids vidare, till exempel på ett kontor, får fler och fler människor se företagets logga. Även personer som inte personligen var på mässan eller eventet, kan plötsligt får upp ögonen för ett visst företag som erbjuder just en sån tjänst de letar efter.

Att sprida sin logga genom små produkter är mycket smartare än att trycka upp den på större, klumpigare saker. En penna, en tygpåse eller andra användbara saker som dessutom enkelt går att stoppa i fickan eller väskan, är ett mycket smart drag för företagen. Det kostar sällan många kronor att beställa den här typen av produkter och speciellt inte om man beställer många likadana.

Ett tips är att ha färgglada pennor så att de verkligen syns om de ligger på ett mässbord. De ska locka besökarens ögon till sig, de ska bli nyfikna och komma fram till bordet.